Nytt på SEOTaktik: Layout + Register + Favicon + Färg

1/13/2009

Nu är SEOTaktik.com uppsnyggad...

1. Ny Layout

Jag gjorde en ny ganska enkel layout till SEOTaktik.com. Den bygger på idéen att nätet vill bli enklare 2009 med färre objekt man kan se.

2. Ett bra register

Ett nytt register med ett urval av bra inlägg med tips för bloggare om trafik, SEO, sociala media, Blogger m.m. finns nu. Där hittar du dessutom datumarkivet via vilket du kan nå alla inlägg genom att lista allt för respektive månad.

3. Påkostad Favicon.ico

Dessutom har bloggen nu en trevlig liten favicon. Vad som ev. kan ha inspirerat mig vet jag inte. Petade runt och gjorde några färgrutor med GIMP. Tidigare bloggat om favicon.ico:

4. Design med tilltalande färger

Den här och liknande blå-nyanser börjar bli allt vanligare. Och blå-färger överhuvudtaget på bloggar. Fast jag har givetvis ingen statistik på det men jag har fått för mig det. Eller om jag surfar på fler sådana medan de i verkligheten minskat i antal.

Blått känns hur som helst som en bra färg:

  • Tydlig.
  • Skriker inte.

Det här tror jag kommer resultera i horder med många, många hundra nya besökare. Kanske flera tusen.

2 kommentarer
Anonym sa...

Den största fördelen jag ser med den nya designen är ju att man slipper scrolla en och en halv skärm extra för att komma ner till kommentarrutan. Annars så är det väldigt snyggt :)

2009-01-13 15:06
Anonym sa...

Det är bara att jag tagit bort saker, infört mycket färre färger och låtit den vanligaste färgen vara en viss blå eller en nära nyans till den.

2009-01-13 15:11

Kommentera