Egna nyhetslöften 2009

1/09/2009

Jag gjorde nyhetslöften för SEOTaktik.com nyligen: 10 Nyårslöften för SEOTaktik.com. Nu är jag klara med mina egna...

1. Träning av hjärnan

Jag ska fortsätta träna min hjärna på samma sätt som under 2008 (ursprungligen därför att slog huvudet i sambandet med Tibet-krisen och såg att jag tappade IQ enligt Ravens). Effekten av träningen var förvånande stor mot vad jag förväntat. Inte på bara tog jag in det jag tappade utan ligger nu högre och fortsätter öka. Faktiskt tar det inte alls mycket tid och arbete heller:

Totalt cirka 30 - 90 minuter per dag.

2. Jag ska nästan helt sluta snusa

För några år sedan brukade jag snusa upp till 5 dosor per dag. Nu ligger jag vanligen på 1/2 dosa. Där tänker jag gå ner ännu mer och istället börja röka cigarrer oftare:

Det kan tyckas väldigt dumt men:

  • Man får mer kvinnor när man röker cigarrer.
  • Cigarrer är häftigt och känns helt rätt för 2009.

Fast det här var lite av ett skämt. Jag röker cigarrer av och till sedan många år. Det sker inte ofta men det är ändå farligt. Jag ska försöka sluta med det helt.

3. Jag ska dricka saké

För att hylla våra japanska vänner och den hjälp de gav oss nu i slutet av 2008 i demokratifrågorna tänker jag helt sluta dricka rött vin. Istället ska jag uteslutande dricka saké:

Inte för att jag numera dricker särskilt mycket alls annat än vid särskilda tillfällen. Rött vin har ju dessutom visat sig vara fyllt av giftiga bekämpningsmedel som jag vet är farliga. Livsmedelsverket har påstått att det ska vara säkert att dricka trots det men kring alla sådana frågor har det alltid visat sig att jag haft rätt och dom fel. Trots det och väldigt irrationellt brukar de smyga med sina korrigeringar även när de tidigare gått ut brett i pressen med underliga påståenden kring allt från GI till bekämpningsmedel i mat. Livsmedelsverket verkar inte sätta vår hälsa först utan sin prestige...

4. Jag ska hantera bloggar och nättidningar parallellt

Bloggar och nättidningar ska under 2009 hanteras parallellt. Nu hamnar jag ofta i situationen att jag arbetar upp dem en i sänder vilket är långt ifrån optimalt.

0 kommentarer

Kommentera