Bra skrivet om att jobba gratis

1/28/2009

Min årliga uppdatering av vad som är på gång på sökmotorerna, internet och hela det området för det kommande året lider mot sitt slut. Idag som är en av de sista dagarna sökte jag runt i bloggosfären "på måfå" och ramlade över ett bra inlägg:

"När jag vänligt svarar på dessa erbjudanden och förklarar att jag inte kan ställa upp på jobb eller saker som tar tid eller energi ifrån mig, helt utan att få betalt, så får jag oftast till svar "Ja men du kommer ju få bra publicitet genom det här". Som om publicitet skulle kunna betala min boendekostnad eller min mat? Eller ersätta den tid jag lägger ner?"
Från: Karolina Lassbo (blogg.aftonbladet.se/27789/)
Datum: 2009-01-28

Nu har jag inte läst den där bloggen tidigare men jag tycker vid en snabb titt att den ser ovanligt stark ut för "osäkra" faktorer runt trafik samtidigt som den ser välgjord ut för mig. Jag kan tänka mig att den har bra med besökare. Och jag tror denna blogg har besökare på en nivå där det ska till ganska mycket bra publicitet för att det ska löna sig att arbeta gratis. Har du redan säg X i trafik är t.ex. X / 40 extra trafik värt väldigt lite.

Saknar du trafik och bygger upp dig eller din sajt är det naturligtvis annorlunda. De som hör av sig bygger ju just upp sin trafik och har därför en relativt mot mottagaren övervärderad bild av vad den trafik de har är värd.

0 kommentarer

Kommentera