Enkelhet: Att ge och att uppnå

1/19/2009

Bland det mest tillfredställande man kan göra med en blogg är att lyfta ut och citera begränsade delar från andras bloggpostningar, uppslagsböcker, tidningsartiklar m.m. för att därigenom samla på sig en massa argument för att en lösryckt idé är betydelsefull. På så sätt känner man sig duktig och mår bättre! Mängder om myter kring hur du effektivt får många läsare har skapats genom det. Någon läser att X är bra och bloggar det utan att veta om det stämmer och så rullar det på.

Själv skrev jag nyligen så här om vad jag tror är viktigt 2009:

Samtidigt är enkelhet en faktor som nu snabbt blir avgörande för alla aktörer på nätet: surfare, publicister, sociala media, sökmotorer, produktleverantörer m.fl. Här måste man vara försiktig så att man inte tröttar ut den seriösa publiken. De slutar att lyssna och filtrerar bort dig om du kommer ut med en massa som de saknar konkret nytta av. Jag såg detta inte tidigare än Google (hoppas jag men när jag såg det här verktyget blev jag tveksam om det stämmer) men det förvånar mig att de inte såg trenden långt innan och redan nu hade hunnit reagera tydligt.
Från: Google Sitemap Generator: Strategi & Taktik

Idag läste jag en bra och läsvärd bloggpost på SEOBook.com som dessutom har fördelen av att jag kan lyfta ut och citera en bit för att bekräfta min idé och därmed mig själv:

"What's worse, is that we often miss the important things going on, because there is too much irrelevant clutter fighting for our attention. When I returned, there was so much stuff l hadn't read."
Från: Fresh Start For A New Year: Reduce Clutter
Datum: 2009-01-19

0 kommentarer

Kommentera