En bunt engelskspråkiga läsare

1/27/2009

Tro det eller ej men det börjar bli en ganska rejäl bunt med regelbundna engelskspråkiga läsare på SEOTaktik.com. Även om jag nu håller bloggen elitistisk och egentligen mest har den för egna anteckningar så besvärar det inte. Dessa tillför faktiskt bra värde och jag har av och till lärt mig en del i e-post-diskussioner. Åtminstone här är varje amerikan värd cirka fem - tio svenskar.

Det här är väl ett tecken på hur bra translate.google.se eller någon annan / andra översättningstjänster blivit. Sedan får de problem med översättningen när jag gör mina typiska felskrivningar och tappar små ord.

Google Translate: Ändringar avseende URL?

Appropå Google Translate: Har Google inte flyttat den från "www.google.se/translate" till "translate.google.se/translate_t#"? Strålande att man har den på subdomänen eftersom det redan är så svårt att hitta officiell Google-information genom site-sökning på www.google.com. Men varför "translate_t#" och inte bara "translate"? Eller kanske rent av bara translate.google.se?

Hum... Hum... Kommer jag ihåg rätt (och jag kan ta fel) gjorde translate.google.se tidigare redirect till www.google.se/translate (eller om det var www.google.com/translate eller om jag tar helt fel).

Men jag tror jag ser rätt här. Söker jag på translate på Google.com får jag fortfarande:

Men sökresultatet www.google.com/translate skickar mig via redirect till translate.google.com/translate_t?hl=en#. Så det här ska väl ha ändrats väldigt nyligen tolkar jag det som. Eller tänker jag fel här någonstans? Det är lätt att ta fel kring sådant här. Väldigt lätt.

Det gäller däremot inte sökresultatet för translate.google.com:

Där jag stannar kvar på translate.google.com vilket känns ok: Jag menar vem bryr sig rent praktiskt runt translate? (fast just det är ju egentligen inte grejen här). Sökresultaten för translate vs translate.google.com... Tja det är kanske inte är orimligt med en skillnad. Har jag sökt på domänen kanske jag vill stanna just där?

0 kommentarer

Kommentera