Låt oss stärka Pusha - Färdig plan (^_^)

4/02/2008

Ett starkt socialt media av typen Pusha.se är något jag bedömer kan vara riktigt värdefullt. För mig och andra publicister ger det möjlighet att visa upp ett stycke innehåll som är särskilt bra för besökare. Men fler värden finns...

Följ vad som är hett
Sociala media är en till typ av mätpunkt man kan använda för att se vad på nätet som intresserar folk. Detta är något som är värdefullt inte minst för bloggare och SEO- / internetmarknadsföringsbranschen.

Fler användare är bloggare
Jag tror att en högre andel av användarna är bloggare. Bloggare har ofta ett intresse att marknadsföra sin blogg och hämta inspiration. De attraheras därför av sociala media.

Detta innebär att potentialen inte bara är besökare utan också bloggpostningar. Dessa kan ge extra besökare för att inte tala om ev. värde med Google.

Så låt oss stärka Pusha
Så vi kan se att vi är många som kan ha nytta av ett ännu starkare Pusha. När jag tipsade om min bloggpostning om Pusha på Pusha (Pusha dominerar svenska internet) fick den följande kommentar:

"Jag vill ha lite mer färg och lite fler annonser (så att det kan finansiera utvecklande av fler funktioner och på så sätt tilltalar ett fler antal personer). Idag känns det mest som det är några få powerusers som diggar varandras postade länkar och en och annan 'blondibella/blindipelle'-wannabe."
http://www.pusha.se/internet/7474_Pusha_dominerar_svenska_internet

Hur viktiga just funktioner och färg är kan jag inte bedöma så det lämnar jag. Däremot att stärka Pusha på andra sätt kan jag se att vi är ganska många som kan hjälpa till med. Just där tror jag ju att just bloggare och övriga publicister har mycket att ge.

Två vägar
Vi har två vägar som jag ser. Dels givetvis när Google är så starkt inte minst på svenska internet att det är viktigt. Jag har själv givit länkkraft till Pusha från egna bloggar av till genom åren men när jag tänker över det ser jag också att jag "missat" Pusha på en del bloggar där det passar utmärkt att tipsa om tjänsten. Det finns säkert fler än jag som kan lägga in mer länkkraft.

Den andra vägen är givetvis marknadsföring av Pusha mot direkt besökare av en blogg eller nättidning. Jag ska se över det där över både egna kommersiella och idella sajter och se till att komplettera. På Nyfiken vital lade vi ju till knappar för sådant här tidigt vilket jag hade glömt bort. Där bör ju Pusha läggas till. Men också flera bloggar som jag har bör vara utmärkta för att tipsa om Pusha på.

Gör vi det här nu några stycken bör det ge viss effekt. Sedan tar saker tid på nätet och svenska är ett litet språkområde.

0 kommentarer

Kommentera