Pusha knapp i RSS-strömmen

4/21/2008

Jag fick en kommentar av Anders G till Knapp till Pusha för Blogger:

"Tack för instruktionerna Hans, det var ganska enkelt att fixa det och nu funkar det bra."

Ett problem med "min" lösning som bygger på instruktionerna på Pusha är dock att knappen inte kommer med i RSS-strömmen. Jag ser två lösningar som kan vara möjliga men som jag inte testat än...

FeedBurner
Eventuellt går det här att ordna via FeedFlare men jag är inte alls säker på det. Mycket möjligt är FeedFlare stängt för alla tjänster som inte är godkända. Går det bör lösningaen fungera för alla bloggar som använder FeedBurner.

Blogger - Post Feed Footer
Just för Blogger som både Anders och jag använder finns "Post Feed Footer" specifikt under "Site Feed". Där bör det bara vara att lägga till html-koden för knappen.

0 kommentarer

Kommentera