Ger full RSS snabbare indexering på Google?

4/05/2008

Ibland kan en nedkortad RSS ("blog feed") kännas tilltalande. I alla fall om nu lever på trafiken till webbsajten och detta är något som typiskt går att ställa in. I Blogger ändrar man enligt bilden:

Det normala numera är mycket snabb indexering på Google av bloggar. Men jag har märkt att det ibland inte gällt och för fallen där jag sett det har det alltid varit i övrigt mycket betrodda och seriösa sajter.

Kort RSS gav problemet?
Det slog mig idag när jag funderade på samma problem som uppstått här att det kom när jag kortade ner "blog feed". När jag föjde upp var samma sak fallet i övrigt. Ja samma sak att strömmen var nedkortad men om problemet kom i samband med det har jag inte dokumenterat.

Därför ändrade jag tillbaka på här på bloggen. Än så länge satt fart på Google som tydligt tagit upp mer än tidigare dag.

Men det här är säkert en slump :-D

1 kommentar
Anonym sa...

Fullängds-RSS gillas så tillbakaändringen tackar vi för!

2008-04-05 11:06

Kommentera