FeedBurner och problem med Google Bloggsök

4/13/2008

Jag bloggade med att jag hade problem med Google Reader och att man där var tvungen att ange exakt sökväg till RSS-strömmen efter jag infört FeedBurner:

Det här problemet kan uppstå för vilken blogg som helst men just för Blogger hade jag inte räknat med det eftersom det inte ska uppstå enligt dokumentationen. Läs mer hos FeedBurner:

Problemet löste sig emellertid utmärkt genom att lägga till RSS autodiscovery (SEOTaktik) manuellt:

Google Bloggsök, FeedBurner & RSS Autodiscovery
På samma sätt fick en del andra tjänster även problem och en av dem var Google Bloggsök som inte såg någon ström att indexera. Där man nu kan se att ändringen jag gjorde även där löste problemet: site:seotaktik.com.

Jag drar, och inte för första gången, slutsatsen att RSS autodiscovery är utmärkt om man har problem med indexering på Google Bloggsök.

0 kommentarer

Kommentera