Gratis blogg? Bloggsida.se är en till tjänst

4/09/2008

Antalet tjänster för att skapa sig en blogg växer i antal. En gång i tiden trodde nog många att det kunde bli en bra affär att ta betalt för bloggar. För några bloggtjänster som syns bra och redan har kunder är det också så men för bloggaren finns bra fria bloggtjänster. Ett till tjänst där man kan skapa en fri blogg är Bloggsida.se.

Jag ställde tre frågor till Mats Bergsten om Bloggsida.se...

1. Vad är mest unikt med Bloggsida.se?

- Det unika med Bloggsida.se är att användarna kan skapa en helt gratis blogg utan reklam. De flesta andra bloggtjänster som är gratis har någon form av reklam på bloggarna.

2. Hur bra fungerar en blogg på Bloggsida.se med Google från starten?

- Google-booten verkar vara på sajten hela tiden enligt webbloggen och bloggar som startas på Bloggsida.se brukar dyka upp i Googles index relativt snabbt.

3. Hur är det med funktioner för sociala nätverk? Levande sådana tycker jag ser ut uppskattas mycket av användare på t.ex. Metrobloggen och Blogg.se.

- Min plan är att införa fler sociala element i Bloggsida.se. Eftersom Bloggsida.se bygger på WordPress MU tänker jag använda mig av BuddyPress (http://buddypress.org/) som transformerar WordPress MU till ett socialt nätverk. För tillfället är BuddyPress i utvecklingsstadiet, men när det blir färdigt tror jag det kommer tillföra många intressanta sociala funktioner till Bloggsida.se.

Läs mer
BuddyPress
WordPress MU
Wordpress

0 kommentarer

Kommentera