Hur man flyttar en webbsajt korrekt enligt Google

4/28/2008

Hur flyttar man sin sajt på bästa sätt med Google? Googles officiella Webmaster Central blog har gjort en postning med instruktioner:

Jag har ingen vana av att flytta runt en massa webbsajter så om det där är bästa sättet är svårt för mig att avgöra. Det hela verkar emellertid vettigt och Google borde väl själva veta. Särskilt som jag tycker är vettigt, är det sätt jag själv skulle göra det på och vad jag rekommenderat är följande:

"Test the move process by moving the contents of one directory or subdomain first. Then use a 301 Redirect to permanently redirect those pages on your old site to your new site. This tells Google and other search engines that your site has permanently moved."

Rent av tycker jag att man kan göra flyttningen i många steg. I de flesta fall om det är planerat bör ju trots allt tid finnas.

0 kommentarer

Kommentera