Hypa är stendött

4/30/2008

Hypa (som ju hör till IDG) hade något form av tekniskt fel bra länge som gjorde att man inte kunde komma åt den. Underligt nog verkade det som IDG antingen inte märkte det eller inte klarade av att korrigera felet rimligt snabbt (d.v.s. samma dag). Jag måste säga att jag tycker detta är abnormt pinsamt för en aktör som trots allt bevakar IT-branschen.

Den 28 april noterade jag dock via Google att Hypa dykt upp igen på en underligt URL och samma dag såg jag dem på deras vanliga URL. Jag bloggade om det och "hypade" den: Hypa är tillbaka med lämpligt ful URL.

Idag tittade jag förbi Hypa och sedan jag hypade min bloggpostning har en ny hypning skett:

Hypa ser med andra ord ut att vara helt övergiven. Det förvånar mig inte heller. Pusha är ett bättre alternativ:

  • Trevligare gränssnitt.
  • En seriös utvecklingsplan med fler sociala-funktioner.
  • Många fler aktiva användare.
  • Många fler seriösa tips och mycket mindre spam.
  • Du får fler besökare och mer Google-kraft från Pusha.

Och givet att jämförbart bra och här bättre konkurrenter finns går det inte ligga nere en mindre evighet och räkna med att besökarna inte försvinner.

0 kommentarer

Kommentera