Logo & Punchline bra för bloggar

4/10/2008

Christian Rudolf tipsade om att en logo och punchline kan vara bra för en blogg. Mina kunskaper i bildbehandling & fotografering är snällt uttryckt defekta och någon stjärna på punchlines är jag heller inte. SEOTaktik din TV i natten? Paddla din blogg-kanot med SEOTaktik?

Men jag tycker inte att man ska vara rädd för att göra något som visar sig dåligt som man ändrar så jag kör med en tiger som bild och följande punchline:

"Bloggare Du är internets Tiger och Väktare av Åsiktsfrihet. Gör din röst hörd! Få din blogg potent med kraftfullt innehåll, stark SEO & genomträngande närvaro i sociala media."

Och det här var Christian Rudolf tankar om punchlines:

- Jag tror minst lika viktigt är punchlines som vi har, det sätter sig och man kan bygga en story kring det hela! Då blir det mer mänskligt, det är ju trots att svårt att bygga en relation till en websida, lättare att bygga till en individ!

4 kommentarer
Christian sa...

*ler*

Missade nog att säga en sak när jag skrev till dig. Bilden du valde väcker ju positiva känslor och den är också associerad med andra betydelser

Din text förstärker denna känsla!

2008-04-10 14:15
Anonym sa...

Tack för tipset kring logo,

Det hade inte blivit av annars. Ska ta och blogga hur man gör det där med Blogger också. Krävs lite modifieringar för att få bild + text rätt i koden.

2008-04-10 21:32
Anonym sa...

Tjena, jag har kommenterat det här i mail också, men har ett konkret exempel som du kan göra vad du vill med, om du vill... :-)

/Jan

2008-04-18 15:09
Anonym sa...

a den där var riktigt elegant som du9 gjort. Snyggt koncept också. Ska läsa det du skickade via e-post kanske senare idag eller på söndag.

Behövde göra lite akutarbete på stegräknare där jag såg länkröta i morse. En nyhet om stegräknare för hundar som flyttats in i huvudsidan 2007 men där en intern länk fanns kvar till nyheten som kan ha ställt till det.

Brukar alltid försöka öka den redaktionella kvalitéen förutom att lösa det som orsakat ett problem vilket kan vara lite tidskrävande.

Just här kände jag också att skyddande hoodo riter krävdes för att bli riktigt nöjd. Yoga är ganska bra när det kommer till Yahoo men med Google och inte minst för stimulera spontana länkar är hodoo det bästa.

2008-04-18 17:46

Kommentera