Få Britannica & Wikipedia i sökresultaten på Google med Google Co-op

4/20/2008

Vill du alltid se Britannica i sökresultaten på Google är det enkelt att ordna. Det är bara att gå hit:

Klicka sedan på Subscribe enligt bilden nedan:

Resultatet ser vi nedan och för sökresultatet för "Google" sökt på Google.com:

På samma sätt kan du göra att Wikipedia alltid visas i dina sökresultat. Åtminstone hittade jag en gadget som jag tror gör det. Jag har emellertid inte testat den. Vill jag läsa Wikipedia går jag normalt direkt dit.

Google Co-op har möjligheter
Den uppmärksammade noterar att det som gör detta möjligt tycks vara Google Co-op:

Google Co-op klarar också av betydligt mer än vad man normalt lägger märke till. Det grafiska gränssnittet visar nästan ingenting av potentialen i Google Co-op. Vill man titta mer på det är det här några bra informationskällor:

Tidigare bloggat om Britannica
Fri tillgång till Britannica för dig & dina läsare
Britannica widgets - Hur du använder dem
Britannica gadgets till iGoogle
Lärorika e-post från Britannica

0 kommentarer

Kommentera