Ett reportage om Sociala medier på IDG.se

5/01/2008

IDG.se publicerade ett reportage om sociala medier med en Neville Hobson 2008-04-17. Hobson är okänd för mig men IDG berättar att han är "en brittisk auktoritet inom sociala medier". Det han berättar här tycker jag verkar intressant:

"Att prata om hur många du når på marknaden hör inte ihop med webb 2.0. Det handlar om hur många du pratar med, säger Neville Hobson," [...]

"Han menar att de företag som inte tar hänsyn till sociala medier och att interagera med sina kunder har ett problem. Men till en låg kostnad har de mycket att vinna."

Läs hela reportaget här: "Företag som inte tar hänsyn till sociala medier har ett problem" (IDG.se).

Men om det är en låg kostnad kan jag tänka mig också (bland mer) beror en hel del på storleken på företaget. För ett stort företag är nog den är typen av kommunikation mycket prisvärd. Jag kan däremot tänka mig att det är tidsödande och dyrt för mindre- och medelstora aktörer.

0 kommentarer

Kommentera