Oscars galan live & backstage - Leve Bolt!

2/23/2009

Kan vi se på:

Men jag är skeptisk... Visst jag kan se massor av vackra kvinnor och både män och kvinnor klädda som vi egentligen alla borde klä oss när det är möjligt. Problemet är att mina favoriter Bolt och Penny inte kommer vara på den röda mattan trots att deras film är nominerad i Animated Feature Film. Annars tycker man att de kunde animera dit ett filmklipp med dem (¬_¬)


Bolt på Oscars.com

Bolt, WALL-E och Kung-Fu Panda är tre bra filmer

Jag har sett alla tre nominerade filmer: Bolt, WALL-E och Kung-Fu Panda. Alla var riktigt trevliga bio-upplevelser. Fast för att vara ärlig tycker jag numera att nära nog alla filmer jag ser på bio är väldigt bra vilket kom nytt någon gång under sommaren 2008 - innan var jag mycket mer kritisk och hade mycket höga krav.

Idag var jag och såg Bedtime Stories: 4+ av 5 möjliga. I torsdags såg jag Gomorra: 4+ av 5 möjliga. Tisdags Bolt i svensk tal: 4 + av 5 möjliga (-)_(-) Det där handlar dock om mini-nivå: jag får alltid en positiv bio-upplevelse men värdet kan därefter variera.

Bolt & WALL-E är bättre än Kung-Fu Panda

Men även om Kungs-Fu Panda, WALL-E och Bolt alla tre är mycket bra filmer måste man skilja ut Kung-Fu Panda som lite sämre:

  • Kung-Fu Panda gör sig löjlig över Kung-Fu.
  • Den har inte samma budskap och djup som WALL-E och Bolt.

Wall-E och Bolt - Förebilder & Hjältar

Både Wall-E och Bolt är förebilder och inger hopp för en uppväxande generation som kommer behöva dem. Bolt är emellertid lite bättre än WALL-E:

  • Bolt är 3D = Nytt & Spännande.
  • Djur är alltid djur och här har vi tre stycken: En hund, en katt och ett marsvin. Kan det bli bättre?
  • Bolt är mer komisk och det är bra för mitt och andras humör.
  • Går man på Bolt 3D med svenskt tal blir man förvånad över att alla barn inte stör (barn respektive äldre tanter som går med sina män är värst på bio). Pekar tydligt på högre kvalitet.

WALL-E vinner nog ((+_+))

Tråkigt nog fruktar jag att WALL-E kommer vinna. Det vore en väldig skandal men vad kan man göra åt det (o_O) Jag hoppas dock ännu på att Bolt zooms in och vinner priset...

I så fall ska jag fira med att gå och se honom en tredje gång (#^_^#)

0 kommentarer

Kommentera