Fel med kg istället för g & Webbsajt som visitkort

2/17/2009

I Uppslagsböcker får ett djur: En Kaskelot pekade läsaren Jonathan Persson ut ett fel. Istället för gram på hjärnvikten både för människa och kaskelot hade jag skrivit kilo. Rätt blir det istället:

Människans hjärna väger ungefär 1300 - 1400 g. Kaskelotens hjärna väger nästan hela 8000 g. Åtminstone enligt Eric H. Chudlers trevliga Neuroscience for Kids.

Jonathan Persson visitkort

Jonathan Persson hade ett intressant koncept. En hemsida med sitt namn som visitkort: www.jonathanpersson.com. Jag tyckte det såg ganska elegant ut med grafiken och naturligtvis något som kan vara praktiskt.

Visitkort: Anpassad layout för Blogger

På försök gjorde jag en väldigt enkel anpassning av layout:en från SEOTaktik.com för något liknande. Jag lade informationen (e-post-adress & webbsajter) i en bloggpostning även om inga fler är planerade. Tänket där var att det kanske kan vara lite små riskabelt att använda en layout som saknar stöd för publicering av bloggpostningar eftersom det inte verkar orimligt att sådant kan gå sönder i kommande uppdateringar av Google Blogger.

I övrigt tog jag bort all presentation. Det vill säga jag tänker låta bloggpostningen vara sidan. Kvar att göra är att ta bort diverse onödigt vitt runt omkring och andra storleken på saker och ting. Vidare ska jag göra lite anpassning av presentationen av bloggpostningen (eller egentligen "bloggpostningarna") bl.a. så att rubriken blir H1.

Här har vi hur som helst draftet på mitt visitkort: www.hanshusman.org

Vi tackar Jonathan Persson för att han pekade ut felet och hans trevliga visitkortskoncept.

0 kommentarer

Kommentera