Har du frågor om mobiltelefoner? Ring hem till en hög chef på Tele2

2/10/2009

Jag planerar att köpa en mobiltelefon i present till en äldre släkting. Här vill jag ha en som är enkel att använda även med försämrad syn och som någon helt utan tidigare erfarenhet av mobiltelefon kan klara av. Först tänkte jag söka runt på nätet men sedan slog det mig:

Framför allt Tele2, eller åtminstone folk som utger sig för att vara Tele2, ringer mig flera gånger i månaden som mest med frågor som dom haft: Är du X? Är du firmatecknare för Y?

Så här har man ju faktiskt tillgodo!

Av erfarenhet vet jag ju att call-centre och supportpersonal är okunniga. Eftersom nu Tele2 ringer chefen för mitt imperium även både morgon och kväll så är det naturligtvis ok att jag ringer hem till deras chefer på samma tider. Eller varför inte folk i styrelsen för Tele2 eller Stenbeckssfären?

Känns det inte bra att ringa på kontorstid när man ju arbetar kan man ju precis som dom ringa på fritiden. Eftersom jag inte säljer något går det utmärkt att även utnyttja hemnummer även om de anmält sig till att som privatpersoner slippa telefonförsäljning.

Det här kan bli ett utmärkt komplement till min metod:

Min tid är värdefull och behöver du ställa frågor om mobiltelefoner och dyligt per telefon kostar det 1650 kr per påbörjad timme. Nu vet ni det och har ingått överrenskommelse om det och nästa gång skickar jag faktura direkt efter att ni ringt.

0 kommentarer

Kommentera