Litteraturlista?

2/03/2009

Här har vi några böcker: Good books to read? (Mattcutts.com). Det är väl egentligen inga rekommendationer men läsarna rekommenderar däremot en massa böcker.

Jag har knappt läst någon bok alls av dom där men tyckte det verkade vara en ganska intressant lista. Den där roboten gillar jag också. Jag tror faktiskt att jag vet ungefär vad den föreställer. Igår var jag hos släktingar som har en TV-kanal som heter TV400 där jag såg ett avsnitt av en TV-serie Star Wars: The Clone Wars (tråd på forumet scifinytt.se). Det är datoranimerad serie som utspelar sig mellan episod II och III och finns även som en film jag såg på bio. I den där serien tror [Edit: Men jag misstänker att jag nog tog fel! Ska ta och undersöka lite mer senare under veckan. /Hans] jag den där roboten är en "överbefälhavare" under Greve Dooku.


Reklam för filmen: Star Wars: The Clone Wars (en.wikipedia.org)

Den där roboten (eller om det kanske var någon form av hybrid) fäktades något imponerande igår. Mot flera Jedi och kloner samtidigt med flera ljussablar. Jag tyckte det var ganska bra. Både TV-serien och filmen (men jag gillar nära nog alla filmer jag ser på bio).

Jag tyckte det var ett ganska kul blogginlägg också. Det är alltid svårt att komma på vad man ska köpa och läsa. Särskilt är det intressant med en rödtråd som ändå är väldigt varierat över olika typer av böcker, innehåll m.m. Jag ska ta och gå iväg senare och se om någon av romanerna finns att köpa. Appropå inlägget tog jag och fotograferade böcker jag läser just nu som du har här. "Plato and a Platypus Walk into a Bar..." av Cathcart och Klein tyckte jag var prisvärd och kul. Klart bättre än den förra liknande boken jag läste (med "gåtor" istället för som här skämt).

2 kommentarer
Anonym sa...

Eller jag tror nog att jag tog fel på robot:en. Kanske en transformer?

2009-02-03 09:48
Anonym sa...

Definitivt att jag tog fel på den där roboten. Här har vi den jag fick för mig att det var:
http://starwars.wikia.com/wiki/Grievous

"Ögonen" + "Näsan" som lurade mig. Kanske en transformer? Jag ska ta och konsultera ett par som kan mer om sådant där än jag under veckan så får vi se vad det är (o_O)

Dessutom för att korrigera fler fel (._.) Det på söndagen jag såg avsnittet och inte måndagen.

2009-02-04 08:19

Kommentera