BX-error: Alternativ mycket enkel & effektiv lösning

2/24/2009

Appropå det här som Blogger Buster tog upp:

Lösningen på det där som fungerar helt ok i min erfarenhet är att utgå från en default-template, lägga till en widget, peta runt lite allmänt med den, markera hela koden och sedan kopiera in din nya layout. Små ändra lite i den också. Kopiera in de widgets du förstörde från din gamla layout o.s.v. Lägg till något nytt.

Inte så out-of-box kanske men har alltid fungerat för mig. Och inte bara för det där och jämförbara problem utan alla bx-error jag haft (massor) har alltid till 100% löst sig på ett par minuter genom att: klicka runt lite för layout och/eller flytta kod, spara mellan momenten, ta bort en widget & lägga till den igen o.s.v. Peta runt lite allmänt och problemen löser sig själva...

Och varför inte när man lagt en massa tid på att lära sig <div> och äntligen får en primitiv version av sin visitkorts-layout att visa något? Det vore ju riktigt nedslående även om den kanske inte är enormt imponerande än: www.hanshusman.org. Efter en timmes ordentligt arbete med sådant där små plotter tenderar man ju att vara lätt nervöst ansträngd (0_<)

Det är som Google skriver (enligt Blogger Buster och jag har inte kontrollerat citatet & min kursiv och bold):

Recently we changed the way our template editor accepts certain third party code, so that it is now less tolerant of certain templates.
[...]
Now we realize that this has caused some inconvenience to folks.

((+_+))

Men ska inte ha stor respekt för felmeddelanden så länge man har backup (#^_^#)

Just det: Och sådant här gör man ju egentligen bäst på en särskild test-blogg som man ej indexerar och pingar (det blir sällan av för mig men det lär jag förr eller senare få ångra).

Klicka runt och ändra lite små saker i koden har alltid fixat alla bx-error jag haft utan att man faktiskt ändrat utseende, funktion eller annat konkret. Pröva att ta bort kommentarerna i början och spara. Det kanske räcker?

Mer för Blogger här på SEOTaktik: Google Blogger: Guider och hacks

0 kommentarer

Kommentera