Att göra: Onsdag 4/2-2009

2/04/2009

Att hinna med under dagen. Eller åtminstone är det en målsättningen (._.) Ungefär kronologisk-ordning där enstaka punkter kan tas bort.

Skriva denna todo-lista. Nu är jag klar med den årliga återkommande titten på vad som ser ut att bli viktigt det kommande året på nätet, elektronik, inom politik och allmänt. Det är dags att återgå till resterande årets regelbundna arbete med olika projekt och hitta tillbaka till rutinerna. I början brukar listor vara bra.

Välja en biofilm att se senare idag. Något roligt och lättsamt. Har ni förresten sett att SF visar Google Adsense och annan reklam på sin webbplats? Givetvis blir det mer konkurrenter för andra publicister men för SF: Varför inte? En sak jag tror den här typen av webbplatser ska se upp med är emellertid annonser som riskerar att hänga webbläsare (d.v.s. vanligen dåligt gjorda flash-annonser). Där har jag övergivit flera webbplatser jag använt dagligen (t.ex. TV.nu).

Egentligen skulle jag vilja se något datoranimerat eller alternativt med levande djur. Kanske har Bolt börjat visas?


Bolt

Se: Bolt (Wikipedia)
Se: Bolt (Disney)

Har inte Bolt börjat tar vi och bokar biljett till i början när den fortfarande visas på Spegeln (Uppsalas bästa salong) och köper något annat idag.

Publicering på nättidningen. Nättidningen har en bra samling med opublicerade artiklar som endast fodrar faktagranskning. Antingen publicerar den en av dessa eller tar upp en nyhet från några av journalerna som kommit under veckan.

Handla frukost. Hemköp i Uppsala centrum öppnar 07.00. Igår åt jag Sushi till frukost. Vad det blir idag återstår att bestämma där.

Publicera todo på och för respektive viktiga projekt. De viktigaste projekten ska publicera sina todo-listor för 2009. Här kanske jag hinner med en idag.

Handla hos bokhandel. En kaligrafipenna, bläck, papper, vid behov instruktionsbok till kaligrafipennan (kontrolla antikvariat efter billigt alternativ) och en roman.
Se: Litteraturlista?

Köpa yerba mate. Fylla på förrådet av yerba mate. Yerba mate är vad jag tycker är bäst för att jobba med: Stimulerande utan nervositet. Livsmedelsbutiken på Sivia som har mycket alternativ-importerade livsmedel har en ok och billig yerba: 1 kg 48 kr om jag kommer ihåg rätt och det inte ändrats. Annars är yerba mate väldigt dyrt i tebutiker m.m. Ett alternativ med en god yerba mate som är billigare än tebutikerna på stan har vi med denna gröna från House of tea.
Se: Mate Green (handla)
Se: Yerba mate (läs om)

Publicera. Publicera forskningsnyhet (se markering i senaste journalen).

Gå på bio. Köpa mineralvatten + torkad frukt + nötter (Hemköp). Jag tror vi satsar på 18.00 föreställningen så kan jag arbeta mer efter det.

Börja med att plocka isär Wall-E. Här krävs ett stort vitt-papper så att skruvar o.s.v. inte försvinner. Och ett litet bord där han kan stå ett tag utan att vara vägen.
Se: WALL-E plug & play TV-spel.

Starta upp publiceringen för Pryltrend.com för 2009. Det börjar bli dags.

Uppdatera template för Pryltrend.com. Inför information om permanent-länk. Se hur Google gör på sina egna bloggar.
Se: SEO-Onpage: Analys av Official Google Blog - Del II

Träning av hjärnan. Något av Brain-training programmen på Nintendo DS Lite. Eller antingen latin eller japanska. Sannolikt latin. Jag börjar tröttna på japanska och här nästan glömt det lilla latin jag lärde mig 2008. Om så nöjer vi oss med att leta rätt på min VIVAT LINGUA LATINA!.
Se: Latin - Ordlistor, Lexikon & Latinska ord

5 kommentarer
Kristina Ponting sa...

Lika mycket som jag att göra då...........

2009-02-04 07:45
Anonym sa...

Jo fast Bolt verkar inte ha premiär än (-__-)

Jag tycker det är tråkigt och dåligt att filmindustrin inte klarar att ha minst en datoranimerad film och/eller film med levande djur konstant på biograferna (¬_¬)

2009-02-04 07:59
Anonym sa...

昼食

2009-02-04 10:05
Anonym sa...

Köpte en påse blandade nötter & torkad frukt / bär. Äter den tror jag och äter något tydligare innan filmen.

2009-02-04 10:32
Anonym sa...

Också att göra en uppföljande bloggpostning om att få snyggare kommentarer på Blogger.com eftersom frågor kommit om det:
Att anpassa kommentering för Google Blogger I.

Det mesta bloggat om Blogger finns samlat här:
http://www.seotaktik.com/2008/12/blogger.html

2009-02-04 13:41

Kommentera