Webcam installerad och fungerar

7/14/2009

Jag köpte en webcam för 299 kr och installerade den idag. Kritiskt för mig är att den fungerar med Google eftersom jag vill ha så mycket som möjligt samlat på en plats. De rekommendera ett par produkter från Logitech men jag chansade på den billigaste webcam som fanns och det var en annan: Logitech QuickCam E 3500. Nu har jag också hunnit testa den med Gmail voice and video chat och visade sig fungera tillsammans med Google:

Gmail video chat fungerade med Logitech QuickCam E 3500

Varken Gmail voice and video chat eller ett (sannolikt helt onödigt) programpaket från Logitech krävde omstart av datorn eller någon ändring för att det skulle fungera.

Att använda Gmail voice and video chat är även det enkelt. Det är bara att ange i en chatt-session att man vill gå över till video eller direkt starta en genom att klicka på filmkameran i kontaktlistan. Kontaktlistan finns i vänstra marginalen och i skärmdumpen pekar pilen på filmkameran (ikon):

E-post-adressen för den som vill videochatta är: husman.hans snabel-A gmail.com

0 kommentarer

Kommentera