Stor utbyggnad av "Om DoS-angreppen"

7/15/2009

Inlägget Om DoS-angreppen har tydligt byggts ut och inkluderar nu bl.a. en diskussion som kan vara intressant för leverantörer. Även diskussionen om DoS-angreppen har ändrats och blivit tydligare. Visst det kan vara så att det är helt irrationellt d.v.s. till exempel har att göra med:

  • Osund tillfredställelse av att känna sig stor, orsaka skada, se något synas i pressen...
  • Osunt hat mot USA, Sydkorea...
  • Mer tydligt mental-instabilitet...

Men här bör man utgå från att det är rationellt och precis som jag skrev ser jag verkligen det faktum att missbrukade klienter utnyttjats via äldre säkerhetshål som ett argument för det. Och återigen säger jag att jag tror att ett kommersiellt mål finns där DoS-angreppen är en avledande operation. Jag tror inte att ett politiskt motiv finns.

0 kommentarer

Kommentera