Stora DNS-problem i USA?

7/30/2009

Exakt vad som orsakar det här problemet vet jag inte men jag gissar att det antingen är fler än annars DNS-servrar som har problem just nu. Alternativt kanske Akamai eller ev. liknande (Om "content delivery network" i följande om Googles infrastruktur förklarar ungefär vad Akamai är även om det två olika saker).

Några sajter jag sett det på är www.defenselink.mil, www.wired.com och www.mercurynews.com. Ett felmeddelande jag fått ser ut så här:

Ett annat säger:

"An error occurred while processing your request.
Reference #99.24be7a5c.1248918494.debc411"

Kanske har det att göra med denna nyhet om bind jag precis hittade med Google News?

Serious Internet Server Exploit Widely Available (informationweek.com)

Och som mer komplett tas upp hos ISC.org:

BIND Dynamic Update DoS (ISC.org)

Enda lösningen sägs vara uppdatering av BIND till en version utan säkerhetsproblemet.

Färska inlägg kring säkerhet på SEOTaktik:

SÄKERHETSPROBLEM FÖR SOCIALA MEDIA SOM HANTERAS OFULLSTÄNDIGT

ENKEL IDS FÖR GODTYCKLIGA SOCIALA MEDIA

SÄKERHETSARKITEKTUR: ANGREPP MOT LÖSENORD I CLOUD COMPUTING

TIDSANALYS I SOCIALA MEDIA

Whitening för ökad säkerhet i sociala media

Tao och Flow

0 kommentarer

Kommentera