Efterfrågas: Förslag på utvecklande saker i Uppsala eller Stockholm

7/03/2009

Tittar man internationellt finns mycket intressant jag skulle vilja besöka i USA, Asien och Afrika och inte minst vissa konferenser. Problemet där är givetvis att jag inte kan hålla på och slösa pengar på biljetter och hotell. Samtidigt är tiden just nu är riktig för att ta lite tid och utveckla sig med nya intryck. Orsaken är att jag äntligen hittat lösningen på ett problem (berör särskilt alla utvecklingsländer men kommer gynna alla) jag sökt efter länge. Lösningen kom direkt när jag upplevde att ett annat problem var löst (om jag tar fel där finns förövrigt knappast något mer jag kan tillföra för att lösa det). Jag hoppas förövrigt kunna få lösningen jag sökt dokumenterad idag. Egentligen hade jag tänkt låta det gå lite tid men sedan insåg jag ju att man alltid löper risken att avlida i en olycka eller något och då är lösningen borta.

Hur som helst efterfrågas här förslag på intellektuellt utvecklande saker att göra i Uppsala och Stockholm nu när tid och möjlighet finns. Jag tänker gå en kurs i jonglering i Stockholm. Det kan vara givande och ska jag blogga om på Pryltrend. Där finns redan mycket bloggat kring jonglering och du hittar det mesta på sidan: Träning av hjärna.

Men egentligen allt som är lite ovanligt och ger nya intryck är vad jag söker.

0 kommentarer

Kommentera