Trenderna som gör Wii populär

7/01/2009

Nyligen berättade jag att jag följt Hello Kitty ett tag och trott mig hitta en förklaring till hennes framgång. Det har jag också under lång tid gjort med Nintendo Wii och nu har jag sammanfattat min förklaring till varför Wii blev så oerhört framgångsrikt och totalt besegrade Playstation 3 och Xbox 360:

Jag kan tillägga att jag inte är "troende" på någon av spelkonsolerna. Innan Wii jag köpte för några månader sedan har jag aldrig (vad jag kommer ihåg) spelat något från Nintendo sedan Game & Watch på 1980-talet. Det samma gäller Xbox och Playstation.

Hello Kitty var svårare att förstå jämfört med Wii. Däremot tog Wii mycket längre tid därför att det är så många fler faktorer som verkar.

Korrigering: Jag hade ju en Nintendo DS Lite ett tag med början precis innan julen. Den gav jag sedan bort när jag köpte Nintendo Wii (för att avsluta titten på Wii-trenden och se vad jag kunde få ut av Wii när det kom till träning av hjärnan). Poängen med min DS var att titta närmare på just träning av hjärnan och hur det påverkade trenden. Det fick jag förövrigt ut väldigt mycket av själv så den träningen fortsätter på Wii.

0 kommentarer

Kommentera