Reklamfeber tog fel på Crimemedicine och Crimemedicin

10/17/2008

Här har vi en utmärkt illustration av precis vad jag sagt. Crimemedicin är en av flera vanliga felskrivningar av Crimemedicine och genom att Läkemedelsverket inte täckt upp dessa kommer de driva trafik till andra aktörer. I bilden nedan ser vi hur en stor och mycket seriös blogg som är en del av ett av Sveriges största bloggnätverk tar fel och länkar www.crimemedicin.com istället för www.crimemedicine.com:

Det är inte deras fel. Detta är ett fel som händer. Inte minst genom att det är svårt att veta vilken sajt som nu är Läkemedelsverkets "falska" internetapotek. Det är tråkigt att det händer och Läkemedelsverket borde ha insett att detta skulle hända.

1 kommentar
Anonym sa...

Jag har nyss sett TV reklamen och blev förvirrad och glömde förstås e-et sist jag också. Där jag hamnade dök också flera popups upp till min förvåning för min webläsare brukar stoppa sånt. Det kändes som en obehaglig sida. Och eftersom jag fortfarande kände mig om möjligt ännu mer förvirrad så goglade jag och hittade din sida, så nu fattar jag sammanhanget, och jag fattar inte hur läkemedelsverket kan köra en sån fullständigt vanvettig kampanj, hälsningar från en som aldrig brukar kommentera.

2008-10-17 23:03

Kommentera