Recensera något och få länkar

10/19/2008

Att man kan få länkar när man skriver en recesion av någon produkt vet väl åtminstone några av mina läsare? Det har hänt mig flera gånger inte minst kring te t.ex. här för rooibos av Houseoftea.se. Jag såg att Chrisitan Rudolf "råkat ut" för samma sak med sina nya sajt där två recensioner:

Hade blivit bloggade av leverantören Lavasoft.com: Nice Video Reviews in Swedish.

Hur ska företagen tänka?
För den här typen av företag som Lavasoft.com säljer i flera länder på en hård marknad med många konkurrenter tycker jag att de ska ge sina återförsäljare så mycket SEO-stöd de kan. Värdet av det går ju naturligtvis tillbaka på dem själva både genom ökad försäljning men även starkare sajter hos återförsäljarna som länkar till dem.

Varför inte ta fram ett litet whitepaper med enkla tips som följer Googles riktlinjer?


2 kommentarer
Christian sa...

Lavasoft är rätt duktiga på detta. Kolla denna länken:http://www.lavasoft.se/products/ad_aware_free.php

klicka på "More downloadpartners"

2008-10-19 22:26
Anonym sa...

Jag tänker mig mer:

1) Whitepaper med tips på hur ni ska marknadsföra produkten.
2) Några seriösa stödjande sajter runt om kring. T.ex. en blogg från teknikavdelning där du kan få komma med och berätta om en förbättring din kund i Sverige upptäckte var möjligt.
3) En seriös och stark katalog över återförsäljare.

o.s.v.

Just "More downloadpartners" insåg jag inte? Ger den er något?

2008-10-19 22:34

Kommentera