Blogger: Lösning på "Server Not Found Error 404"

10/17/2008

Jag råkade idag ställa till det med inställningarna för custom domain här på SEOTaktik.com. Det var det att jag höll på strula med en ny domän jag köpt och kom in för SEOTaktik.com på Blogger.com. Lösningen på "Server Not Found Error 404" som jag fick var inte helt självklar:

Hur så helst så gjorde jag lite handpåläggning vilket löste det :-D

  1. Ändrade från custom domain tillbaka till den ursprungliga subdomänen för bloggen.
  2. Besökte bloggen på subdomänen.
  3. Ändrade subdomänen till min custom domain igen.
  4. Gjorde refresh på subdomänen så att den gjorde redirect till seotaktik.com.

Jag prövade först utan steg 2 och 4 men då fungerade det inte. Förhoppningsvis fungerar det nu också för alla besökare.

Det här är förövrigt första gången jag kommer ihåg att jag haft något problem med Google Blogger och då var det ändå mitt eget fel och gick snabbt att lösa. Faktiskt har jag ingenting alls emot att rekommendera Google Blogger för den som vill göra en blogg enkelt. Jag är mycket nöjd.

0 kommentarer

Kommentera