Någon annan tog www.crimemedicine.org istället för mig

10/21/2008

Nu märkte jag att jag aldrig fick befräftat e-post att jag fick domänen www.crimemedicine.org även om Blogger angav att domänen var ledig. Helt enkelt någon annan som köpte på en snabbare kanal, något som blev fel, någon som köpte "precis" samtidigt eller någon som missbrukade access till .org.

Illustrerar hur som helst problemet med att Läkemedelsverket inte hade registrerat alla associerade topp-domäner liksom felstavningar innan de bygger upp ett enormt intresse runt nyckelordet genom en massa reklam.

Sedan hade det naturligtvis varit bättre om jag väntat med att påstå att jag ägde domänen innan köpet var klart. Enda anledningen jag försökte köpa den var så att Läkemedelsverket kunde få den innan någon mindre seriös aktör tog den.

3 kommentarer
Jonathan sa...

Oj, jag trodde du var mer rutinerad än så. ;-)

2008-10-21 08:45
Anonym sa...

Jag är ruskigt disträ :-D

Men åtminstone inser jag att folk stavar fel på crimemedicine och crimemedicin när de ska gå från TV till dator och skriva in det i webbläsaren :-)

2008-10-21 14:34
Anonym sa...

Mummm.

Men var det inte det här jag såg där du glömt skriva in lösenordet! Och du sa vilken tur att ingen köpt den!

Det blev väl fel ändå.

2008-10-21 19:27

Kommentera