Crimemedicin: Sista sökordstatistiken innan jag tar helg

10/17/2008

Precis som jag skrev kring det här innan går det inte tillförlitligt att ta ut statistik under dagen från Google Analytics: Crimemedicin. Nu har jag försökt lite ändå eftersom jag är nyfiken men för trovärdiga siffror får vi vänta till lördag eller söndag. Likväl fick jag ut den här innan den "frös":

Den tog jag ut bara cirka 60 minuter senare. Tänk här på att bloggen ännu bara varit på första plats ett par - tre timmar. Så helt klart att felstavningen Crimemedicin ger massor av trafik just nu i alla fall. Så får vi väl se om man får något tack av Läkemedelsverket för att man satt upp relevans-beredskap för att hålla nere ev. internetapotek som försöker ranka upp sig på felstavningen.

Dock ska man ha klart för sig att min bedömning är att flertalet av felstavningarna går direkt in på .com domänen snarare än vägen över Google där ju jag ligger just nu i alla fall: Crimemedicin.

1 kommentar
Anonym sa...

Intressant, jag diskuterade precis det här igår med en kursare på läkarutbildningen. Hon hade försökt hitta läkemedelverkets hemsida men istället hittat en massa riktiga internetapotek. Nu kanske hon inte är den mest bevandrade i datorvärlden men det understryker ändå din poäng att deras kampanj MOT nätapotek kan utnyttjas av dem som mycket effektiv marknadsföring och få en helt motsatt effekt. Bra att du engagerar dig. Håller helt och hållet med dig om att läkemedelsverket borde sätta folk som vet vad de håller på med på såna här kampanjer. Det tycks skötas av gamla stofiler som uppenbarligen inte har någon som helst koll på hur internet fungerar.

2008-10-18 10:44

Kommentera