Komplettering till "Blogger.com: Optimera laddningstiden (unikt tips) för din blogg"

12/14/2008

I Blogger.com: Optimera laddningstiden (unikt tips) för din blogg vill jag göra ett förtydliggande. Jag skrev:

"Google Picasa Web Albums påstås vara bättre än andra liknande men jag kan inte inse att det regelmässigt kan stämma (såvida inte Google gör någon onödig egen kontroll varje gång de ska presentera bild-tag men det tror jag inte alls att de gör). Det beror istället givetvis på hastigheten mellan bildtjänsten och den som besöker sidan. Faktiskt kan jag säga att min erfarenhet att Flickr ger snabbare laddning på Blogger.com åtminstone i Sverige på Comhem i Uppsala än Google Picasa Web Albums (¬_¬)"

Det är rätt tror jag att förstärka det. Upplever du att du har dålig laddningstid tycker jag verkligen att en av de första sakerna att pröva är andra bildlagringstjänster än Google Picasa Web Albums. Flickr är precis som jag skrev ett alternativ men jag ska också säga där att jag inte har testat den på ett tag. Pröva några olika!

Vad jag tror är egentligen inte Google Picasa Web Albums har dålig laddningstid (snarare tvärtom) utan att just det problem min optimeringsteknik adresserade även kan dyka upp här. Det pekar ju förövrigt återigen på att problemet uppstår just i lastdelningen till appservrarna (eller motsvarande).

0 kommentarer

Kommentera