Google Blogger: Att bara skriva ut kommentarer när det finns kommentarer

12/18/2008

Här verkar vi ha ett litet logiskt fel (>_<)

Det där är trevlig nog något jag redan "lärt" mig hur man kontrollerar så det var bara att gå tillbaka och kopiera från det jag bloggade tidigare om kommentarer på Google Blogger. Problemet är ju att "rubriken" Kommentarer skrivs ut även när inga kommentarer finns. Det löser vi enkelt genom att bara skriva ut det om numComments är större än 0 på samma sätt som jag gjorde i:

Så här blev det:

<b:if cond='data:post.numComments > 1'>
<div class='post-footer'>
Kommentarer<br/>
</div>
</b:if>

Och problemet är löst (o_O)

Mer om att anpassa utseendet på Blogger
Tidigare bloggat om anpassningar av Google Blogger template:
Google Blogger: Att lägga till google_ad_section_start bra i din template
Google Blogger: Sökmotorvänlig URL för kommentarer
Google Blogger: Anpassa header / bloggens huvud
Blogger.com: SEO & Meta-taggar
Att anpassa kommentering för Google Blogger I
Ändra H-taggar för bloggnamn, datum, rubrik m.m. på Blogger
Gör en favicon.ico på Blogger.com
För Blogger.com: Optimera laddningstiden (unikt tips) för din blogg

2 kommentarer
Anonym sa...

Tusan vad Seotaktik är bra för oss bloggare. Fattar inte att du inte marknadsför den mer.

2008-12-18 16:48
Anonym sa...

Jo men det blev som lite elitistiskt ett tag därför att jag tröttnade på guider o.s.v. Så bra med bloggen är ju att den har de flesta starka från media-sverige.

Nackdelen är att det egentligen inte ger mig något konkret. Absolut att det skulle ge mig mer att gå hårdare mot det ursprungliga konceptet mot vanliga bloggare. Samtidigt ids jag inte hålla på med sådant kring dåligt innehåll. Det finns så mycket sådant redan där folk som oftast knappt har mer än några hundra och i bästa fall når ett tusental (vilket är dåligt) unika besökare per dag sitter och ger andra råd.

Och bra innehåll tar tid att bygga. Så hellre att man smyger igång under fem år och det är substans än att det blir en massa BS.

2008-12-18 16:52

Kommentera