Strömavbrott i Uppsala

6/04/2009

Uppsala har ett omfattande strömavbrott. Orsaker okända. För mig verkar det som att det var två larm samtidigt. På Dragarbrunnsgatan vid Röda rummet var ett par befälsbilar när jag gick ut för att handla (det gick nu inte) när nu ändå strömmen var borta. Det luktade där som något bränts i ugn. Sedan lät det för mig att brandbilar åkte någon annanstans som jag antar hade en bränd eller liknande som orsakade strömavbrottet.

Komplettering: Här har vi information om strömavbrottet i Uppsala 2009-06-04 från UNT. UNT tycker jag förövrigt är en även i internationell jämförelse bra tidning vilket också gäller DN. SVD läser jag inte numera men när jag gjorde det gällde samma sak för dom. Tidningarna är ju för dyra men DN får jag gratis (osäker på varför) och UNT brukar jag läsa när jag hälsar på mina föräldrar.

Rent personligen känner jag mig förövrigt lätt skeptisk till strömavbrottet. Särskilt nu när jag läser att något liknande skedde innan i Stockholm nästan som ett test av vilken effekt det hade. Jag hoppas verkligen att man inte nöjer sig bara med utredning på Post- och Telestyrelsen utan att också Säkerhetspolisen noggrant undersöker båda incidenterna.

1 kommentar
Swedish Research sa...

Strömavbrottet åtgärdat.

2009-06-04 17:37

Kommentera