Stenen rullar kring sekten

6/27/2009

Efter tips från ScientologSekten tog jag mig en titt på hur det utvecklades där. Eller egentligen har jag tittat lite kontinuerligt och väntat på just den reaktionen som nu kom där han också såg det för då är det stabilt. Mitt intryck är att det rullar på fint nu i Sverige. Det är riktigt bra och kommer bidra till ett starkare land. Perceptio Magica när det är som bäst.

Deras negativ påverkan slår i stor bredd utanför medlemmarna och förutom mänskligt lidande bedömer jag att det ligger på nivå att det kan vara märkbart national ekonomiskt. Men det gäller att ni fortsätter att uppmärksamma problemet. Belöna också gärna tidningar som uppmärksammar problemet genom att blogga om det och länka till deras artikel. Då blir dom glada och känner att det lönar sig.

Nu tar sekten säkert ett par steg bakåt och sluter leden. När saker lugnat ner sig återkommer de snart. Men de är då mycket svagare än de skulle ha varit om de nu hade fått mer tid på att sprida sig. Och då var de ändå otäckt starka när striden började.

0 kommentarer

Kommentera