Tidigare inlägg om reklam och marknadsföring

1/21/2010

SEOTaktik riktas nu mer in på säkerhetsfrågor. Tidigare följde vi internet bredare och här har vi några av de mer genomarbetade inläggen rörande annonser och hur de påverkar:

Typsnitt på Adsense: Kan styras & Teorier om bästa alternativ
Suddig reklam kan vara bättre
Forskning: Många valmöjligheter kan motverka köp
Perception av annonser

Ordningen är den jag bedömer som intressant för RSS-stocken på SEOTaktik. Vidare är särskilt studien kring suddig reklam minst sagt intressant om än kanske inte särskilt explicit för just den tillämpningen.

Även om området inte kommer följas här längre är de värda att peka därför att flera av dom bygger på riktigt intressanta studier. De är också inte minst intressanta när det gäller mitt arbete rörande marknadsföring på Hedonimeter där flera diskussionerna kommer fångas in omarbetade vilket är en av anledningarna till att jag tog med dem här.

Avseende just suddig reklam misstänker jag att det begrepp i min metodik som den hänför sig till är:

4.9. Infectus - Perception | Hedonimeter.org

Vilken är en av de faktorer jag känner har ganska stor potential och vilken ev. för praktiskt arbete längre fram bör delas upp. Den hör dock verkligen till vad jag menar bäst verkar på annat och inte minst en eller flera av memoria, fama och repeto. Detta därför att infectus bygger på det extra arbete som behöver ske och den effekt det ger växer ju mer den ökade aktivitet som det extra arbetet medför har att verka på. Ett större befintligt "avtryck" som det kan verka på medför därför större påverkan.

0 kommentarer

Kommentera