Komisk illustration av ett kritskt problem med klientsäkerhet

1/27/2010

För att illustrera problematiken och den utmaning vi möter inom klientsäkerhet skrev jag denna komiska reflektion:

- Det var 2010 och jag gillade idéen med antivirus. Symbolen fick mig att känna mig trygg. Varje gång den körde igång för en noggran kontroll stängde jag dock av programmet eftersom det störde arbete. Att jag redan hade en angripare i datorn orkade jag inte bry mig i heller.

En illustration av två vanliga misstag i taktiskt respektive strategiskt tänkande med diskussion om den bakomliggande problematik i utbildning tog jag upp i följande komiska inlägg på Pryltrend:

Grönt besegrar rött i hård strid

Följande komiska artikel också på min Pryltrend rörande red teaming kan även vara läsvärt:

Rött och blått krigar ofta mot varandra

0 kommentarer

Kommentera