Google Docs bra för småföretag och ger säkerhet

1/28/2010

För mig som ensamföretagare och en person för vilken organisation är en direkt utmaning har jag alltid sett Google DOCS som en intressant möjlighet.

Fördelar jag ser är att Google Cloud tar hand om backup och allt annat rörande IT utan att jag behöver engagera mig. Jag har all kunskap som krävs för att hålla min dator säker och sköta den exemplariskt men jag har inte lust att lägga tid på det. Hellre låter jag någon annan hantera dokument, e-post och allt annat. Numera är det med Google gratis för tjänster som för inte alls många år sedan kallas outsourcing och kostade ordentligt.

Tråkigt nog har det ännu inte blivit en vana för mig att använda det. En viktig anledning är att jag ett tag nu lade fokus på saker där jag egentligen inte har något behov av att spara dokument för vilken backup och säkerhet är goda. Det har handlat mycket om min metodik rörande reklam och marknadsföring i den del jag kallat perceptio där jag publicerat alla anteckingar på en blogg istället.

Idag lade jag emellertid upp ett kort dokument vilket kanske kan bli en regelbunden vana. För vilket jag bedömer att backup är viktigt.

0 kommentarer

Kommentera