Nyhetsbloggen och hur röda äpplen ger mer trafik och högre intäkter

1/08/2010

Nyhetsbloggen tillsammans med SEOTaktik och Hedonimeter.org bildar numera en helhet. Där riktar Nyhetsbloggen in sig på bloggar, tidningar och andra medier, och SEOTaktik på säkerhetsfrågor för personer och verksamhet inom dessa. Hedonimeter.org används för arbetet med en metodik rörande dessa entiteter liksom marknadsföring. Mer att läsa om det finns i:

Fyra sajter - Ett koncept för media

Eftersom troligen många befintliga RSS-läsare av SEOTaktik är intresserade just av trafik p.g.a. av den tidigare bredare inriktningen vill jag ge er möjlighet genom att peka på ett SEO-tips jag gav om röda äpplen. Det är möjligt även om jag inte kan lova något att röda äpplen kan användas för högre trafik och högre intäkter. Visst det kan tyckas underligt men det är bättre motiverat än mycket jag oftare läser och från två helt olika perspektiv:

Fria bilder på Flickr och hur röda äpplen ger mer trafik
Budskap från Google: Offra röda äpplen på din blogg

Tänk här på att kostnaden om du klarar av att göra det själv är låg för att placera ut röda äpplen eller blogga om dem. För en vanlig blogg är det dessutom lätt. Ett inlägg med bilder på röda äpplen når långt och du kommunicerar förtroende. Hur lång tid tar det att skriva ett inlägg med en eller ett par bilder på röda äpplen? Ingenting och märker du effekt vilket jag bedömer är troligt är det bara att gå vidare.

Foto: leoncillo sabino Licens: CC by 2.0

0 kommentarer

Kommentera