Delar av TextDrive delen av Joyent ligger nere

1/19/2010

Jag såg precis att gamla TextDrive delen av Joyent har problem med åtminstone en server. De där servrarna kraschar ju av och till "naturligt" men av vad jag märkt har det nu varit länge sedan sist. Sista gången var om jag kommer ihåg rätt som det slumpades sig på årsdagen av massmordet på Himmelska Fridens torg.

Därför ligger vår Nyfiken vital åtminstone nu när jag skriver detta nere.

Jag såg förövrigt att Joyent börjat satsa i Kina:

Joyent Launches in China! (October 28, 2009)

Nu är problemet korrigerat. Intressant som saker slumpade sig (avseende en del andra saker jag tittade på) var det tiden som visade sig ha betydelse:

"We are currently working on the issue of latency in San Deigo which is affecting traffic to/from burnaby. You should be able to access burnaby once again."

I någon mening i alla fall om tänker lite flexibelt på vad latency handlar om.

0 kommentarer

Kommentera