BLANDADE LÄNKAR: 2010-01-09 III

1/09/2010

Ytterligare några länkar med snabba ej genomtänkta reflektioner.

1. Indiens lagstiftning har jag ingen åsikt om. Cybersecurity rör givetvis konsumenter och affärsverksamhet men det ska idag korrekt ses som en del också av försvarsmakten. Givet Indiens position i den för Asien politiska situationen tycks det för mig att området bättre bör prioriteras i försvarsmakten (d.v.s. få upp kapaciteten för att kunna hantera cyberwarfare).

Techno-Legal Capacity Development In India

2. Denna läste jag egentligen inte i detalj men det allmänna problemet är som vi alla vet verkligt. Jag tog mest med länken därför att gillade att man använde harmoni som uttryck. Varande intresserad av språk tycker jag att det är tilltalande med uttryck som harmoni, ninja, tao, ying och yang m.m. som jag använt sedan säg 2002 åtminstone börjar få spridning (inte min förtjänst dock). Det är elegantare.

Help desk key to harmony

3. Barrett Xplore ska hyra kapacitet från ViaSat-1 satelliten. Min kunskap om protokoll och dylikt när det gäller sådan kommunikation är obefintlig. Beroende på vilket företag som egentligen äger den, rörande egentligen ett flertal aktörer, får jag ändå intrycket av ev. problematik inte uppfattas kunna existera (här avser jag egentligen ett ytligt intryck av att problematiken underskattas därför att den kanske inte förstås). Jag kan dock inte bedöma det och tog endast med länken som en påminnelse.

Barrett Xplore to lease ViaSat-1 for satellite Internet

Eventuellt utökat intresse jag själv kan ha visat var facies (duo) i identificare. Vilket i sig är intressant därför att uni är positivus emedan duo är svår att avgöra men troligen negativus. Hur som helst mycket sannolikt irrelevant men det gick ej att avgöra vid tillfället.

0 kommentarer

Kommentera