Uppdateringar & Korrigeringar i inlägg kring Google-uppdateringen

5/17/2009

Överhuvudtaget är det mesta jag sett som nu kommit nytt i Google riktigt trevligt imponerande ^^ På huvudsidan nedan finns det viktigaste jag bloggat samlat på ett ställe:

Denna har nu utökats i "8. Google försöker identifiera Reviews (recensioner)" med information om mikroformat. Vidare har den fått "9. Google Custom Search stödjer mikroformat" som länkar det färska inlägget Google Custom Search uppdaterad med mikroformat.

Korrigering av fel

Reuters verkar ogilla Google har fått följande komplettering för att peka ut ett möjligt fel i mitt ursprungliga inlägg. Den informationen har du direkt här:

Förklaringen till problemet jag spekulerade över ser ut att sannolikt vara felaktig. Jag uppmärksammade nu en förklaring av Google. Anledningen till att jag från början missade den är att rubriken förledda mig till att tro att inlägget handlade om något helt annat:

"An error in one of our systems caused us to direct some of our web traffic through Asia, which created a traffic jam. As a result, about 14% of our users experienced slow services or even interruptions."
Från: This is your pilot speaking. Now, about that holding pattern...

Här pekar de ut att det är ett fel och från det utgår jag från att Google t.ex. inte gjort en uppdatering där man medan den pågick skickade vanlig trafik via Asien för att ge uppdateringen utrymme att få ut men att något i infrastrukturen i "Asien" inte orkade så mycket extra trafik vilket man inte räknat med..

Ursäkta för felet.

5 kommentarer
Anonym sa...

Grattis
http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Statskontoret-granskar-Lakemedelsverket-/

2009-05-18 14:15
Swedish Research sa...

:-D

Jo hörde om den. Bra att det kommer igång tidigt på året också så att det blir klart före 2010. Finns stora summor att spara som kastas bort helt utan värde.

I vissa fall kastar man bort pengar utan värde samtidigt som det orsakar stora kostnader. Ska se till att passera över information om sådana som lätt kan missas genom att huvuddelen av kostnaderna belastar kommun, landsting och andra myndigheter. Där har jag flera mycket talande citat från medarbetare hos Läkemedelsverket som också visar att det hela är helt poänglöst.

Gör det kanske via politiker och sedan ner. Fast Statskontoret kanske sköter information de får seriöst precis som Riksrevisionen? Vet inget om dem.

Läkemedelsverket har man ju inget förtroende för kring deras hantering av information de får viktiga för myndigheten och samhället men mindre bra för medarbetare. Jag upplever att om informationen är viktig är det säkrast är att "skicka den via" Riksrevisionen så att blir den i alla fall diarieförd hos båda.

2009-05-18 14:23
Anonym sa...

Tar tid att engagera sig :(

2009-05-18 16:09
Swedish Research sa...

Det kan det göra. Fast kring Läkemedelsverket har jag verkligen inte lagt särskilt mycket tid. Förbättringarna Regeringen redan tog initiativ till och genomförde 2008 och nu forsätter är orsakade av de problem jag pekat på snarare än att jag pekat ut dem. De slösar bort enorma summor.

Regeringen vill ju prioritera jobb och socialt-skyddsnät men jobben har ju minskat. Då tittar man på vad som bränner pengar utan att ge något. Läkemedelsverket kan ingen som tittar seriöst undgå att se. Att jag sammanställt case där det illustrerats väl har högst otroligt haft någon verkan alls.

2009-05-18 16:14
Swedish Research sa...

PS

D.v.s. det går inte att undgå att se att Läkemedelsverket har ett antal brunnar där onödiga pengar bränns på helt meningslös administration för någon som seriöst försöker investera det bästa med skatten.

Förövrigt tänk här också på att även om Läkemedelsverket gör sig av med anställda är det högst otroligt något dåligt. Deras medarbetare är mycket dyra jämfört med den genomsnittliga svensken. Mycket dyra. Räknar man bara kostnad för staten ger pengarna mycket mer för Riket på annat sätt.

2009-05-18 16:18

Kommentera