Uppdatering: Huvudsida för Paradigmskifte-Google m.fl. inlägg

5/16/2009

Efter att under dagen tittat igenom förändringarna Google är jag imponerad. Jag menar ju också som jag skrivit att det här är första steget i en betydande utveckling där Google försöker föra samman all sökning till ett gränssnitt. Kritiskt där är givetvis att det är enkelt, har funktionerna och är användbart. Jag skulle inte ens kunna komma i närheten av att klara det.

De ändringar Google nu gjort bl.a. med Search options är som ett första steg mycket mer än jag trodde de skulle klara. Ytterst Kraftfullt. Verkligt Välgjort. Google är i metamorfos och resultatet kan bli ett paradigmskifte för hela nätet.

Sedan kvarstår naturligtvis massor av arbete och en del tycker jag kan bli bättre eller bör korrigeras. Däribland är Google-användarens access mot bloggosfären alldeles för dålig1.

Jag har också gått igenom och uppdaterat en del tidigare bloggpostningar med nya intryck och fakta. Mycket troligt finns fortfarande mängder av missuppfattningar men det behöver få vara så genom att det är så nytt. Allt är samlat på en huvudsida där utvalda delar har sammanfattats och denna har uppdaterats i flera omgångar:

Fotnot 1. Detta ska vi diskutera mer framöver. Dels för att tydliggöra vad jag menat när jag skrivit bloggosfären här och i övriga inlägg eftersom jag använt en udda definition. Också mer exakt hur värde kan byggas för Google, Google-användare och olika konkreta grupper av bloggosfären (min definition) på ett sätt som gynnar alla.

0 kommentarer

Kommentera