Halvapor - Ett överraskande sökord

5/19/2008

Här har vi ett sökord som seglat upp och givit förvånande (för mig åtminstone) hög trafik...

Ta ta: Halvapor

Nu är stora sökord inte min grej utan jag gillar små sökord och kombinationer. De får lättare spontana länkar från bloggare och man slipper de flesta smala halv-spam sajter kring något nyckelord. Men ändå. Halvapor kommer in topp 50 på Nyfiken vital: Apor och halvapor. Jag ska inte utesluta att det gått upp i ranking men det har tror jag varit topp sex - fyra cirka ett år utan just någon trafik alls.

Hur är det då med apor? Tja apor ligger cirka 250 positioner nedanför halvapor i Analytics. Vad är det med halvapor just nu?

2 kommentarer
Anonym sa...

Heh...

Det rasslar till ibland och det är det som piggar upp i statistiken tycker jag. Men jag vet inte vad det är med halvapor just nu. :-)

Själv fick jag en oväntad trafikspik (!) på ett visst sökord, trots att det aktuella inlägget legat ute ett tag på min retuschblogg. Kan vara att jag lade till det i bloggrullen också, eller allmänt bättre rankning bara. Fast... sedan dök det igen lika snabbt. Jag har kommenterat på sajten den sajten, och något i kombon gjorde't.

Det piggar upp i alla fall. :-)

2008-05-19 21:10
Anonym sa...

Jo lutar åt att det är någon form av nyhet. Har tittat dag för dag bakåt fyra dagar utan att se en enda träff (normalt).

Så någon tillfällig topp snarare än allmänt ökat intresse för halvapor.

Men så klart lemurer är coola fast folk söker väl inte på halvapor för det. Ska dock gå bakåt tills jag hittar trafiken.

2008-05-19 21:13

Kommentera