Plagiat av rött vin & svar från Bubli.se

5/26/2008

Så där! Jag fick svar från Bubli.se direkt så det verkar i alla fall lovande. Nu får vi se vad de gör åt plagiatet som bloggade om: Spam & plagiat: Plagiat av våra sajter & Bubli.se. Kring det specifika sökresultatet och plagiatet jag skrev om ser det förövrigt just nu ut så här:

Nu när jag lyfte fram precis det där ser Google väldigt dålig ut som rankar upp en sajt där precis allt är plagiat varav mycket funnits i deras index länge. Men för den där sajten och ett antal andra var den där bloggpostningen den enda som rankade före.

Det mesta fanns inte ens med i index. Och här tycker jag att det ska bli väldigt intressant att följa hur det här fungerar med Google. Google har sagt vad de tycker kring länkförsäljning m.m. Jag har aldrig köpt eller sålt länkar. Nu får vi se hur Google fungerar i en spam fråga som berör mig som publicist. Det ska bli väldigt intressant att se.

0 kommentarer

Kommentera