Bubli är Xhost

5/26/2008

Bubli hade just ingen information om vem de hör till eller namn på kontaktpersoner som jag såg när jag letade runt. Men svaret jag fick när jag rapportade spam-bloggen kom från en person med e-post-adress hos: www.xhost.se. Jag tycker det verkar mycket lovande och pekar på seriös verksamhet att man svarar så snabbt på rapport om missbruk av deras tjänst. Det är mer än vad Sveriges största bloggtjänst klarade av 2007.

Min tolkning av informationen på Xhost.se sida är också att Bubli.se hör till dom:

"xhost lanserar bubli.se"
Från: http://www.xhost.se/

Eller som bild:

Spam-bloggarna
Jag tänker i tur och ordning gå igenom alla bloggar som plagierat material från oss och som jag hittat eller kommer att hitta. Det här är faktiskt ganska kul och intressant därför det vi kommer att få möjlighet att se nu inkluderar...

  1. Möjlighet att följa upp bra Google hanterar sådana här problem ges.
  2. Vi kommer se hur bra olika bloggtjänster och dyligt hanterar spam.

Särskilt det där med Google är viktigt. Ska man riktigt hårdra det kommer det ner på frågan om seriösa publicister är tvingade till att ha nätverk med andra sajter för att kunna donera länkkraft till artiklar som plagierats för att de inte ska gå ur Googles index. Om det är så numera vet jag inte men kanske att vi nu får ett aktuellt svar på det. Hur det varit tidigare vet ju många av mina läsare :-(

Första plagiat bloggen låg på Bubli
Nedan har du det jag bloggat än så länge. Den första bloggen med plagiat från oss låg på gratis bloggtjänsten Bubli. Allt material på den bloggen var tagit rätt av från oss.

0 kommentarer

Kommentera