Sökord till bloggen

3/27/2008

Antal besökare har visat sig vara bättre än jag räknat med. Jag utgick mer eller mindre bara från att det skulle vara en del ströbesökare från SEO-forum men 86, 25 och 44 för de första tre dagarna med Google Analytics är riktigt bra:

Får mig att fundera på vad jag kunnat få om jag brytt mig i sökord också. Samtliga som givit trafik de första dagarna ser vi nedan :-D

Fast den här bloggen har potential utan att behöva nå många så länge den når kulturbärare i SEO-branschen. Vi är inte så många. Dessutom har jag så mycket annat där besökare från Google är viktigt så det är skönt att inte behöva bry sig i det här. SEO som är det mest uppenbara sökordet är heller inte ett sökord som jag upplever som fullständigt trivialt att ranka topp fyra på.

Bra besökare: Hur mäter man antal besökare på en blogg?
Den bästa besökaren kan ha varit den som kom in på "hur ser jag hur många besökare jag har på bloggen?". Jag tror det är samma som e-postade mig frågan jag svarade på i Att mäta antal besökare på en blogg.

Prioriterar man besök från sökmotorer skulle i det vara lämpligt att ta fram en påkostad guide som besvarar frågan. En sådan marknadsför man sedan och försöker få andra bloggar att tipsa om. Sådana djuplänkar skulle hjälpa den att ranka. Men här på bloggen struntrar vi i sökorden än i alla fall :-D

0 kommentarer

Kommentera