Google: Bättre sökresultat igen

3/27/2009

Det var ett tag sedan (lite mer än ett år?) åtminstone jag såg någon tydlig förbättring av sökresultaten på Google. Nu har sökresultaten sedan dess hållit mycket hög kvalitet jämfört med tidigare och skillnader är därför svårt att märka och särskilt om de kommer över tiden.

Nu tycker sedan kanske 3 - 4 veckor att man sett en viss kvalitetsförbättring på Google.com (engelska nätet). Google.se är jag mer tveksam till om något hänt. För vissa sökresultat finns mer spam medan andra kan ha kvalitetsförbättrats. Åt vilket håll det totalt rört sig vet jag inte. Men Google.se kanske ligger efter Google.com? Jag vet inte.

De närmaste tagarna kan vi ta och titta närmare på detta här på bloggen. Och även jämföra med Live! och Yahoo! vilket jag ännu inte gjort. Kanske dom blivit bättre också?

0 kommentarer

Kommentera