Yahoo! - Jerry Yang avgår

11/18/2008

Jerry Yang är CEO för Yahoo! och efter att de på ett inte helt konstruktivt sätt inte gick i affär med Microsoft har han varit kontroversiell. Min syn på den affären var då och är nu att Yahoo! är det bästa köp Microsoft kan göra. Microsoft är starka på PC-marknaden när det kommer till mjukvara men på internet fattas det fortfarande mycket. Yahoo! har mycket av vad de behöver samtidigt som det Microsoft har är just det tänk jag känner att Yahoo! saknar. Budet Microsoft gav tyckte jag då var lågt och det menar jag fortfarande det är trots det ändrade ekonomiska läget. Yahoo! är Guld för rätt köpare.

Enligt uppgift jag precis fick kommer Jerry Yang avgå. En sökning med Google visade att The Wall Street Journal också rapporterar detta:

Även om jag inte läst vad The Wall Street Journal skrivit brukar de analyser de gör hålla mycket hög kvalitet med svenska mått mätt och i morgon ska åtminstone jag läsa den.

0 kommentarer

Kommentera