Utlänkar & Google

11/14/2008

Den här kan vara läsvärd:

Fördelarna pekar på är väl ungefär som vi tillämpar just nu på Nyfikenvital.org och där i ordentlig omfattning. Avseende vilja hos bloggare att länka har det värde. I övrigt tror jag inte att det stimulerar inlänkar men min bild generellt är att det huvudsakligen är bloggare som aktivt både söker information på nätet och länkar.

Postningen Google gjorde diskuterar egentligen inte alls hur länkar värderas positivt. Här tror jag faktiskt att jag vet nästan exakt hur värderingen sker. Detta genom att vi tidigare hade rel=nofollow på länkar under Läs mer. När vi ändrade sker det för nya artiklar och nyheter, samt när gamla nyheter och artiklar uppdateras och går ut igen på första sidan. Jag har fört bok över det här. Men jag får se om jag bloggar något om det. Generellt delas det ju numera egentligen ingen användbar information alls längre så jag är tveksam till varför jag skulle göra det.

Dessutom vilket känns viktigare för mig tenderar sådan information att missbrukas även när det är obegripligt för mig innan därför att jag inte tänker i dom banorna. För mig kring sådant här ser jag en seriös blogg eller nättidning. Jag tenderar att missa att se det oseriösa internet ibland (vilket inte på något sätt är unikt för mig).

0 kommentarer

Kommentera